Vânzările oscilează. Clienții pe termen lung pot să se retragă în orice moment. Piața se află în plină transformare. Dar dacă te numeri printre antreprenorii care refuză să renunțe și ai determinarea să faci lucrurile să meargă, poți găsi soluții chiar și în cele mai vitrege condiții.

Pentru a face asta, trebuie să fii mereu pregătit pentru schimbări, dornic să te adaptezi și să îți adaptezi businessul constant. Iată câteva modalități prin care îți poți transforma afacerea:

Află ce idei are echipa ta

Soluțiile sunt întotdeauna mai la îndemână decât par. Plus că există un motiv pentru care oamenii care lucrează pentru tine sunt acolo: i-ai angajat pentru că au idei, pentru că știu să gestioneze problemele, pentru că sunt experți în ceea ce fac. Nu te sfii să le soliciți părerea sau să faci un brainstorming care să scoată la iveală toate sugestiile care ar putea funcționa.

Un lider de succes trebuie să fie conștient că nu poate face totul de unul singur și că resursele umane sunt cele mai valoroase. Un specialist în finanțe poate vedea lucrurile diferit față de unul în relații publice, iar interesul tău este să ai o perspectivă cât mai amplă asupra posibilelor soluții.

Transformă resursele în inițiative profitabile

Uneori, scăderea salariilor, reducerea bonusurilor și a beneficiilor pentru angajați nu pot aduce decât frustrări și o scădere drastică a productivității. De aceea, nu acestea sunt lucrurile la care ar trebui să te gândești prima oară atunci când afacerea ta traversează un impas financiar.

Încearcă mereu să monetizezi resursele disponibile și să crești profitul în modalități sănătoase. De fapt, poți face asta chiar și fără să aștepți o perioadă dificilă, așa cum a făcut dezvoltatorul Westgate, Liviu Tudor, când a decis să închirieze în regim hotelier camerele neocupate de studenți din căminul cu același nume.

Analizează piața și perspectivele de vânzări

Datele îți pot oferi mai multe informații decât orice alt trend. Analizează-le pe cele legate de vânzări și gândește-te ce posibilități îți aduce piața pentru a vinde mai bine. Indiferent dacă oferi produse sau servicii, modul în care le oferi îți poate influența profitul.

Nu te baza doar pe propriul magazin online (dacă ai un astfel de business) și orientează-te către furnizori mai mari, cu o vizibilitate mai accentuată, pe care publicul îi cunoaște și în care are încredere. Un astfel de exemplu poate fi site-ul Amazon, unde, indiferent de ofertă, este aproape imposibil să nu găsești noi cumpărători.

Schimbă formula de structurare a tarifelor

Un nou model de pricing te poate ajuta să îți recâștigi clienții pierduți, să îi păstrezi pe cei actuali, și, totodată să atragi unii noi. Gândește-te la variante prin care să le poți oferi un free trial sau la alte metode prin care îi poți recompensa pentru interesul pe care îl acordă produselor sau serviciilor tale.

Dacă ești furnizor de servicii, scurtează perioadele contractuale, astfel încât să le oferi șansa potențialilor clienți să testeze, fără investiții prea mari, serviciile tale. Creează pachete de durate variabile – o lună, trei luni, șase luni, un an, astfel încât abonarea să nu fie prohibitivă pentru nimeni.

Reevaluează-ți modelul de business

De la felul în care faci livrările – prin mijloace interne sau subcontractând firme externe de curierat, la inventarierea produselor din stoc, poți optimiza mereu procesele și modelul de business.

Extinde oferta de produse sau servicii în funcție de nevoile pieței (dacă poți face asta cu bugetul disponibil) și găsește modalități prin care să le poți oferi mereu mai mult clienților tăi, așa cum ar fi parteneriatele cu firme care au oferte complementare.

Reinventarea unui business nu trebuie să fie o inițiativă singulară, de criză, ci un proces continuu, bine integrat în strategia de dezvoltare a afacerii. Identifică ce unelte ai la dispoziție pentru a face asta și care sunt perspectivele în nișa de interes. Nu rata nicio oportunitate de a-ți transforma businessul într-unul mai bun, mai profitabil, mai bine cotat.

Sursă foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*