Oamenii de afaceri veritabili, care au demonstrat de-a lungul timpului că știu cum să se adapteze condițiilor pieței pe termen lung, au realizat că, dincolo de echipamente, tehnologie și spațiu de lucru, cea mai mare și importantă investiție pe care trebuie să o facă pentru a avea rezultate este cea în oameni. Și dacă vrei un exemplu în acest sens, ia ca reper succesul remarcabil pe care îl are cunoscutul antreprenor Liviu Tudor

În cele ce urmează, afli care sunt câteva dintre metodele prin care îți poți motiva angajații și de ce este atât de important să faci acest lucru, pentru reușita afacerii tale. 

Oferă beneficii consistente angajaților

Studiile arată că angajații care se simt motivați sunt cu 52% mai eficienți și este cu 87% mai puțin probabil să plece din companie, într-un viitor apropiat. Acestea sunt doar două dintre motivele pentru care ar fi bine să pui accent pe nevoile celor care lucrează pentru tine. Îți dorești productivitate și loialitate. Atunci, va trebui să creezi și condițiile de muncă necesare, de la locuri de parcare, bucătării și spații de relaxare, până la desfășurarea tuturor activităților în siguranță. 

Fie că e vorba de abonamente la clinici medicale sau la săli de fitness, facilități de transport sau tichete de masă, culturale sau cadou, acordarea unor astfel de beneficii îi va face pe angajați să simtă că îți pasă de ei, că îi apreciezi și atunci vor vedea în tine un lider pe care îl pot urma. Astfel, vor fi loiali și dornici să performeze din ce în ce mai bine. 

Plătește prețul corect pentru munca prestată

Este adevărat că foarte mulți angajați iubesc pur și simplu ceea ce fac, dar, până la urmă, au o familie de întreținut, facturi de plătit și își doresc, poate, și vacanțe în locuri inedite. Liderii inteligenți știu că, indiferent câte beneficii ar acorda, dacă nu își stimulează financiar salariații, până la urmă îi vor pierde. 

Este foarte important ca oamenii să simtă că munca lor este apreciată la adevărata valoare, că dacă se implică mai mult vor fi recompensați pentru asta și că vor putea evolua social și profesional.

Practică un management al ușilor deschise

Oamenii își petrec mare parte din timp la locul de muncă, punând de foarte multe ori planurile personale pe locul doi. Dacă se vor simți ca niște roboți a căror voce nu este niciodată auzită, vor acumula frustrări. La fel, dacă la nivel de management nu vor avea parte de transparență, vor deveni suspicioși și nu vor mai avea încredere că dacă urmează politica firmei totul va fi în regulă pentru ei, pe termen lung. 

Prin urmare, încearcă să practici un management al ușilor deschise și al gândirii libere. Ține-ți la curent angajații cu cele mai noi investiții, decizii și cu argumentele care au dus la măsurile luate, astfel încât să nu aibă niciun moment senzația că faci un abuz sau că le ascunzi lucruri. Implică-i în proiecte importante și stimulează-i să-și aducă aportul. Dă-le feedback pentru ceea ce fac și arată-le că nu stai în turnul tău de fildeș, că le cunoști problemele și încerci să găsești soluții pentru ele. 

Încurajează-ți angajații să aibă o atitudine pozitivă

În orice afacere, indiferent de domeniu, vor fi momente tensionate, va trebui să faci schimbări, uneori împotriva dorinței tale, dar care sunt absolut necesare pentru succesul și durabilitatea businessului. Vor fi compromisuri și sacrificii, pentru că drumul în antreprenoriat nu este deloc ușor și nici la îndemâna oricui. În acest context, realist, este esențial să-ți încurajezi angajații să aibă întotdeauna o atitudine pozitivă. 

Adaptabilitatea la nou, capacitatea de a-i susține pe ceilalți atunci când trec prin momente dificile, un ton adecvat în discuții și implicarea creativă în proiecte sunt câteva dintre calitățile pe care tu, ca lider, ar fi bine să le cultivi în compania ta. Glumele, jocurile, momentele de relaxare, decorarea birourilor în stilul personalității fiecăruia pot detensiona atmosfera și pot da energia pozitivă de care e nevoie pentru depășirea unor situații de criză. 

Așadar, dacă ai tot timpul în minte faptul că în spatele succesului afacerii tale stă o echipă, îți va fi la îndemână să înțelegi cât de important este să ții cont de nevoile angajaților tăi, pentru ca ei să fie eficienți și loiali. Acordă-le beneficii, plătește-i corect și dă-le posibilitatea de a promova și de a avea satisfacția muncii. Până la urmă, este esențial să vadă în tine liderul pe care îl pot urma, având certitudinea că drumul este cel bun

Sursa foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*