spatiu de lucru

Conform statisticilor internaționale, fenomenul de job hopping se află în continuă creștere în ultimii ani, iar tinerii din generația millennials schimbă peste 7 joburi în intervalul de vârstă 18 – 28 de ani. În aceste condiții, managementul resurselor umane este tot mai problematic pentru companii, afectând atât procesul de recrutare, cât și retenția angajaților.

De la oferirea unor beneficii monetare precum bonusurile periodice sau bonurile de masă, la facilități precum laptop, telefon sau mașină de serviciu, există o serie de avantaje care pot transforma considerabil managementul angajaților. Printre acestea se numără și dotările și facilitățile spațiului de lucru, care par să aibă o pondere tot mai mare în decizia de a accepta un job sau de a-l păstra. Iată ce impact pot avea birourile și împrejurimile asupra recrutării și a retenției personalului:

1. Experiența angajaților

Angajații epocii moderne văd într-un loc de muncă mai mult decât o simplă sursă de venit. Pentru mulți dintre ei, această alegere poate influența stilul de viață, așa că tot mai mulți angajatori caută să aducă plus valoare în acest sens. Abonamentele pentru diferite activități sportive sau chiar sălile de fitness puse la dispoziție de dezvoltatorii clădirilor de birouri și oportunitățile de socializare pot îmbunătăți considerabil experiența la locul de muncă.

Dezvoltatorii din România se alătură acestui trend și pun la dispoziția companiilor numeroase astfel de facilități. Este și cazul business parkului Novo Park, al cărui dezvoltator, Liviu Tudor, aduce constant îmbunătățiri, precum amenajarea unor zone de relaxare exterioare și wifi gratuit în aer liber.

2. Senzația de control

Aspectul spațiului de lucru are un impact mare asupra retenției angajaților. Birourile amenajate cu spații deschise, birouri private și săli de ședințe le dau angajaților posibilitatea de a alege cum își desfășoară anumite activități, iar acest simț al controlului contribuie considerabil la creșterea satisfacției angajaților.

3. Cultura organizațională

Generația millennials, care ocupă astăzi mare parte din forța de muncă a pieței, are nevoie de transparență, echilibru, flexibilitate, conectivitate și experimentare. De aceea, companiile care au o cultură organizațională ce poate satisface aceste nevoi sunt și cele mai căutate. Birourile dotate cu zone în care se poate colabora interactiv și se pot practica activități de team building pot aduce extra valoare în cultura organizațională a unei companii.

4. Forța de muncă diversă

Avansarea tehnologiei permite în prezent diversificarea forței de muncă și a posibilităților de lucru. Angajații permanenți, freelancerii și personalul care lucrează remote pot colabora acum mult mai ușor, iar cele mai multe birouri moderne includ și puncte de lucru flexibile, dar pun la dispoziția angajaților și sisteme high-tech de comunicare pentru a facilita colaborarea dintre diversele forme de angajați și colaboratori.

5. Responsabilitatea socială

Generațiile noi sunt mai conștiente și mai responsabile când vine vorba despre protejarea mediului înconjurător și, de cele mai multe ori, caută companii care să se alinieze cu valorile lor. De la folosirea materialelor și a luminii naturale, la economisirea resurselor, există o serie de acțiuni de sustenabilitate care pot face o companie să corespundă noilor cerințe ale angajaților tineri.

6. Estetica și posibilitățile de distracție

Designul colorat și vesel al birourilor, piesele confortabile de mobilier și amenajarea unor locuri pentru relaxare și distracție pot face dintr-o companie un loc dezirabil pentru forța de muncă. De la corporații și multinaționale la firme locale, tot mai mulți angajatori încearcă să le ofere astfel de facilități angajaților lor.

Sursă foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*