Pentru orice business, cea mai bună carte de vizită este credibilitatea. Mai ales pentru că una dintre cele mai eficiente metode de marketing pentru un business este recomandarea personală a clienților care lucrează cu tine. O afacere care nu este foarte bine văzută sau asupra căreia există unele semne de îndoială privind profesionalismul angajaților și modului în care își fac treaba riscă să rămână rapid fără activitate. Ca antreprenor, există câteva soluții la care poți apela ca să te asiguri că businessul tău este bine văzut pe piață și nu există interpretări eronate care să-ți pună firma în pericol.

Cum poți crește credibilitatea afacerii tale în ochii clienților:

1. Colaborează transparent cu clienții tăi

Prima regulă pe care trebuie să o respecți în relația cu clienții tăi este transparența activității tale. Mai ales în domenii care țin de amenajare interioară și servicii de renovare de locuințe este extrem de important, ca prestator de servicii, să eliberezi mereu factura fiscala clienților tăi. În acest fel, elimini orice risc în privința plăților și obligațiilor la care ambele părți s-au angajat. De asemenea, trebuie să te asiguri că angajații care îți reprezintă firma, mai ales cei care lucrează pe teren, pot elibera bon fiscal, motiv pentru care firma trebuie dotată cu case de marcat si imprimante fiscale.

2. Folosește-te activ de rețelele de socializare

Un site de prezentare este foarte util ca să-ți ajuți clienții să înțeleagă mai repede și mai clar care sunt serviciile pe care le poți oferi. În același timp, nu trebuie să uiți că rețelele de socializare, precum Facebook și Instagram, reprezintă cele mai puternice platforme de marketing care te pot ajuta să ajungi la mai mulți potențiali clienți. Întotdeauna, un business care va comunica activ pe site, pe Facebook, Instagram și LinkedIn, va fi considerat mai credibil și mai convingător.

3. Construiește-ți un portofoliu cu proiecte de succes

Istoria activității tale va fi mereu cel mai bun motor de promovare în încercarea de a aduce clienți noi. Tocmai din acest motiv trebuie să îți construiești un portofoliu atractiv cu proiecte de succes pe care le-ai dus la bun sfârșit. Gândește-te doar că un client care dorește, spre exemplu, mobilă la comandă, vede de cele mai multe ori doar imagini de prezentare și schițe, fără lucruri concrete, iar mulți dintre ei nu pot vizualiza cum va arăta rezultatul final.

4. Îți trebuie un spațiu fizic pentru firma ta

Nu este o regulă aplicabilă pentru orice activitate, însă cele mai multe businessuri vor avea nevoie de un spațiu fizic, la care clienții să poată veni atunci când sunt curioși, au întrebări sau vor să cunoască mai bine firma la care au de gând să apeleze. Mediul virtual este mai rapid, oferă mai multe informații într-un timp mai scurt, însă un spațiu fizic vine la pachet cu o certitudine mai mare din partea clienților că firma este serioasă. De asemenea, poți să iei în calcul chiar și o zonă de expoziție și prezentare dacă scopul businessului tău este de a vinde produse. 

5. Comunică în permanență cu clienții

Cea mai mare greșeală pe care orice firmă o poate face în relația cu clienții săi este să îi ignore. Comunicarea deschisă cu clienții va crește și nivelul de satisfacție la finalul contractului. Evită astfel de situații în care clientul te caută, dar nimeni din firmă nu discută cu el, cât și situații în care promiți prin contract o dată pentru livrare sau prestarea de servicii, dar aceasta nu este respectată, iar clientul nu primește nicio notificare și niciun argument. Aceste erori grave de comunicare nu vor face decât să pună în pericol contractul stabilit și să primească o contra-recomandare pe viitor firma ta.

Sursă foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*